Ügyfélszolgálat:
H-P 9-16h
szechenyi_logo_mobile

Pénztárgép igénylés lépésről lépésre

Mi az online pénztárgép igénylés menete

2023. 03. 28.

Olvasási idő: 1:44 perc

Mi a teendő abban az esetben ha a vállalkozásod köteles legalább egy, a Nemzeti Adó és Vámhivatalhoz bekötött pénztárgéppel rendelkeznie? Először el kell döntened, hogyan szeretnél pénztárgéphez jutni. Vásárolhatsz új vagy használt pénztárgépet, de dönthetsz akár a bérlés mellett is. Arra is érdemes odafigyelni, hogy szükséges-e bankkártya terminál beszerzése, mivel 2021. január 1-től minden online pénztárgép használó vállalkozásnak biztosítania kell a készpénzmentes fizetés lehetőségét. A legkézenfekvőbb minden, a vállalkozásodra vonatkozó törvényi kötelezettségedet egy helyen elintézni.

Pénztárgép igénylés lépései új pénztárgép esetén

A folyamat megkezdéséhez szükséges nyomtatványt az ÁNYK nyomtatványkitöltő programon keresztül töltheted ki, online. Természetesen van arra is lehetőség, hogy személyesen töltsd ki az űrlapot az ügyfélszolgálaton keresztül, ezután el kell juttatni az igénylőlapot a NAV részére, azonban az online kitöltés sokkal kényelmesebb és általában gyorsabb is mint a személyes ügyintézés.

  1. Üzembehelyezési kódot kell igényelned a PTGREG nyomtatványon keresztül. A kapott üzembehelyezési kódot a kiállításától számított egy éven belül használhatod fel.
  2. Fontos szempont, hogy állandó telephelyen, vagy változó helyszíneken fogsz értékesíteni. Abban az esetben, ha a vállalkozásodnak változó az üzemeltetési helye, illetve mozgóboltról van szó, kizárólag GPS egységgel ellátott pénztárgép üzemeltethető. Ezek az adatok szerepelnek az üzembehelyezési kód nyomtatványán, ezért ha mégis állandó üzemeltetési helyen szeretnéd használni, az űrlapot újra ki kell tölteni, a megfelelő telephely adatokkal.
  3. Válaszd ki a neked tetsző készüléket, amely leginkább megfelel vállalkozásod számára.

Pénztárgép vásárláshoz szükséges dokumentumok cégek esetében:

  • Cégkivonat
  • Üzembehelyezési kód
  • A cég nevében eljáró természetes személy személyazonosságát igazoló dokumentum (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél és lakcímkártya)
  • Közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány, vagy azzal egyenértékű ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta (amennyiben nem az aláírásra jogosult vásárol, akkor az aláírási címpéldány mellé az aláírási címpéldányon szereplő személy által adott meghatalmazás is szükséges).
  • Ha a cég egy meghatalmazott jár el, akkor szükség lesz a meghatalmazást igazoló dokumentumra is.

Pénztárgép vásárláshoz szükséges dokumentumok egyéni vállalkozók esetében:

  • Egyéni vállalkozói regisztrációs lap, a vállalkozás igazolására
  • Üzembehelyezési kód
  • Személyazonosságot igazoló dokumentum (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél és lakcímkártya).
  • Ha a vállalkozó nevében az ügyben egy meghatalmazott jár el, akkor szükség lesz a meghatalmazást igazoló dokumentumra is.

Pénztárgép igénylés lépései használt pénztárgép esetén

Amennyiben használt pénztárgép vásárlása mellett döntesz, akkor valamennyit megspórolhatsz a kezdeti kiadásokon. Ebben az esetben az adminisztráció lépései a következőkben térnek el a korábbiaktól:

  • Átszemélyesítő kódot kell igényelned a NAV-tól, ugyancsak aPTGREG nyomtatvány segítségével. (Az így kapott kód bármilyen típusú pénztárgéppel működőképes lesz.) *A kód segítségével a pénztárgép eladója (ami minden esetben egy hitelesített értékesítőhely kell, hogy legyen!) elvégzi az átszemélyesítést.
  • Régebbi modelleknél előfordulhat, hogy szoftverfrissítés is szükséges, ezt szintén csak a hivatalos forgalmazó, vagy szerviz végezheti el.

Pénztárgép igénylés lépései bérlés esetén

Ha pénztárgép bérlés mellett döntesz, akkor a folyamat nagyon hasonló lesz a használt pénztárgép vásárlásakor látottakhoz, azonban a bérbeadó rendszerint elvégzi az adminisztráció legnagyobb részét, így nem csak pénzt, de időt is megtakaríthatsz új pénztárgéped beüzemeltetésekor. Ezeket a havidíjas konstrukciókat a piacon egyedülálló módon megtalálhatod a CMO kínálatában. Minden készülék megfelel a NAV által támasztott technikai és adatszolgáltatási követelményeknek. Akár SoftPOS vagy QR kódos fizetési lehetőséggel is bérelhetsz online kasszát. Ezek az előremutató megoldások nagyban segíthetik vállalkozásod fejlődését és naprakészen tartását. Mindkét esetben a kényelem és a gyorsaság nagyban hozzájárulhat a jobb vásárlói élményhez.

Abban az esetben ha nem vagy biztos benne melyik pénztárgép a vállalkozásod számára legmegfelelőbb, vagy bizonytalan vagy az ügyintézés tekintetében a CMO-nál kollégáink készséggel nyújtanak szakértői segítséget.