Ügyfélszolgálat:
H-P 9-16h
szechenyi_logo_mobile

Elektronikus adatszolgáltatás a vendéglátóiparban - Mit és kinek kell küldeni?

NTAK adatküldés a vendéglátásban

2024. 02. 29.

Olvasási idő: 2:57 perc

Elsőre talán bonyolultnak tűnhet, de a megfelelő szoftverekkel és eszközökkel lényegesen leegyszerűsíthető az elektronikus adatszolgáltatás az NTAK felé. Pontosan mire lesz szükséged és hová kell küldened ezeket az információkat? Cikkünkben részletesen olvashatsz róla.

Folyamatos elektronikus adatszolgáltatás a vendéglátóhelyeknek

Az NTAK rendszerbe való regisztráció minden vendéglátóipari egység számára kötelező, míg a kötelező adatszolgáltatás alól van némi kibúvó, hiszen kivételt képeznek azok, akiknek az éves nettó árbevétele nem érte el a 12 millió forintot, vagy új vállalkozások, ezért nincs egy teljes lezárt évük. Míg a szálláshely-szolgáltatóknak csupán havonta kell elküldeniük a statisztikai adatokat, addig a vendéglátóhelyek számára kicsit bonyolultabb a helyzet.

Ugyan kétféle adatküldési formát is az NTAK rendelkezésére kell adni, azonban a jó hír, hogy ezek teljesen automatizálhatók. Egyrészt a tárgynapot követően, 24 órán belül el kell küldeni a napi zárást, másrészt minden megrendelés végi rendelésösszesítő után ki kell állítani egy úgynevezett eseményvezérelt adatcsomagot is. Automatizált elektronikus adatszolgáltatás segítségével viszont nem lesz sok plusz munkád, hiszen ha jól van beállítva a rendszer, akkor automatikusan továbbítja ezeket az adatokat az NTAK felé.

Mi tartozik a napi záráshoz, és mi az eseményvezérelt adatokhoz?

A jelenleg hatályos jogszabályok előírják e kettő adatcsomag online formában történő beküldését, tehát nem kell manuálisan bepötyögnöd minden megrendelést, ha rendelkezel erre alkalmas szoftverrel. Milyen szoftverek állnak rendelkezésedre vendéglátósként? Erről a következő paragrafusban olvashatsz!

Visszatérve a két fő beküldendő adatcsomagra, lássuk mit tartalmaznak és milyen adatokat továbbítanak az NTAK felé:

  • Napi zárás: Naponta egy alkalommal a rendszer a tárgynapot követő 24 órában elküldi a vonatkozó statisztikai adatokat, általában már közvetlenül a zárást követően. A következő adatok tartoznak ide: nyitás és zárás dátuma, lezárandó tárgynap, tárgynap besorolása és a borravaló összege. Fontos, hogy zárvatartáskor is el kell küldeni ezeket az adatokat, legyen az betegség miatt vagy időszakos zárvatartás okán, de jelezni kell a rendszerben. Amennyiben ez a leállás több időt vesz igénybe, mint egy hét, akkor az időszakot megelőző 8 napban jegyző részére jelenteni kell.
  • Eseményvezérelt adatok: Minden megrendelést követően le kell zárni a kiszolgálást, amelyet egyből továbbít az elektronikus adatszolgáltatás rendszere, de személyes adatok nélkül. Ennek tartalmaznia kell a tárgynapot, a rendelés kezdetét és végét, a fogyasztás helyszínét (elvitel, helyben vagy kiszállítás), fizetés módja (készpénz, bankkártya, SZÉP kártya, utalvány és pénznem), fizetés összege, rendelt tételek fő és alkategóriája, bruttó ár, ÁFA, és a mennyiség vagy egység.

Üzemzavarok vagy technikai problémák mindig előfordulhatnak, így ha önhibádon kívül nem működik a rendszer sem kell pánikba esned! Egy dologra figyelj ilyenkor, hogy a hiba elhárítását követően biztosítsd a kötelező adatszolgáltatást, ugyanis ennek elmulasztása ellenőrzést és bírságot vonhat maga után.

Milyen szoftverek segíthetnek az elektronikus adatszolgáltatás leegyszerűsítésében?

A legelső lépés mindig a regisztráció, amivel már sokan rendelkeznek, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen ezt követően indítható el bármilyen adatcsomag küldés és az egyebek beállítása. Mi is tudjuk, hogy az új rendszerek kiismerése és használata nem mindig történik problémamentesen, és időnként nyűgnek érződhet, ha bevezetésre kerül egy kötelező plusz elem. Pontosan ezért alakítottuk úgy szoftvereinket és eszközeinket, hogy könnyen érthetőek és kezelhetőek legyenek mindenki számára, a beállításuk ne tartson hosszú órákig és automatikusan elvégezzék a számukra kirótt feladatot: az elektronikus adatszolgáltatás továbbítását az NTAK felé.

A CMO által létrehozott komplett kereskedelmi rendszer lelkét az ePénztárgép szoftver képezi, ami hatalmas segítséget nyújt az NTAK felé történő adatszolgáltatásban, hogy 100%-ig megfelelj a törvényi kötelezettségednek. Az applikáció által valós időben, egyszerűen szűrhetsz a raktárkészletedben, így folyamatosan nyomon követheted a leltárad alakulását. A csomagajánlatokban egyaránt megtalálod, de meglévő androidos eszközödre is telepítheted, használhatod cikkelemes értékesítésre és ami a legjobb, hogy ingyenes!

Az ePénztárgép szoftvert korlátok nélkül használhatod. Mit is jelent ez pontosan? Az app más kereskedelmi rendszerekkel is kompatibilis, illetve magas eszköztámogatással rendelkezik, így ha idővel bővítenéd a vállalkozásod, biztosan nem ez a tényező fog határt szabni benne! A kötelező elektronikus adatszolgáltatás mellett, a szükséges elemek beszerzésével egyszerre tehetsz eleget a nyugtaadási kötelezettségednek is. Mi kell hozzá?

  • A920 Pro bankkártya terminál: Bankfüggetlen és ingyenes havidíjú terminál, android operációs rendszerrel fut, elfogadja a SZÉP kártyát és a már meglévő számlához kapcsolható. Felokosítva az ePénztárgép appal, az ingyenes NTAK vendéglátó szoftverrel és a SMART kereskedelmi funkcióval teljes értékű pénztárgépként funkcionál.
  • CashBox PosPrint Mini adóügyi nyomtató: Igazán aprócska, hordozható kivitelű blokknyomtató, amelyet hűségidő nélkül, ingyenes ePénztárgép funkcióval szerezhetsz be. A papírcsere meglehetősen egyszerű, termo nyomtatója 100 mm/sec gyorsasággal dolgozik, meglévő rendszerekhez is illeszthető, NAV engedélyes, strapabíró konstrukció.

Kedvező konstrukciók kis- és nagy vendéglátóhelyek számára

Egyértelmű, hogy egy kisebb vendéglátóhely számára nem igény és nem is megvalósítható egy komplett, sok helyet foglaló rendszer telepítése. Szerencsére, ez nem azt jelenti, hogy ne lenne rá megoldás, hiszen az ingyenes NTAK szoftver vendéglátósoknak is pont ezért jött létre. Nincs havidíj, cserébe előre feltöltött cikktörzset is kapsz, hogy Neked már csak az eladásokkal és a vendégek kiszolgálásával kelljen foglalkoznod. Beállítása körülbelül 15 percet vesz igénybe a telepítéstől kezdve az üzembe helyezésig, aztán kezdődhet is az automatikus elektronikus adatszolgáltatás.

Emellett a nyugtaadási kötelezettségednek is eleget tehetsz, ugyanis az applikációban lezárt nyugták egyből nyomtatásra kerülnek. Ha később úgy döntesz, hogy beszereznél egy fizikális pénztárgépet is, nincs más dolgod mint egymásra csatlakoztatni az eszközöket, a felokosított rendszer pedig zökkenőmentesen kezeli majd továbbra is a szükséges feladatokat.

Az NTAK POS Free konstrukció szintén, nevéből adódóan is ingyenes havidíjjal rendelkező megoldás, bankfüggetlen bankkártya terminál, ami maradéktalanul eleget tesz a törvényi kötelezettségeknek. Gyors és egyszerű kategória alapú értékesítést tesz lehetővé az automatikus NTAK adatküldés mellett, illetve csatlakoztathatod pénztárgéphez és adóügyi nyomtatóhoz is. SMART kereskedelmi rendszerrel pedig cikkalapon is értékesíthetsz általa. Egyetlen felétele van az ingyenes használatnak, mégpedig az, hogy havi szinten legalább 400.000 Ft-os forgalmat kell elérni rajta keresztül, vagyis munkanapokra osztva mindössze napi 20.000 Ft-ot. Ha ez nem sikerül sem jelent komoly problémát, ebben az esetben 5.000 Ft + ÁFA havi költség kerül kiszámlázásra.

Még nem találtad meg a számodra optimális szoftvert, de minél előbb beüzemelnéd a rendszert? Van már eszközöd és kompatibilis, megbízható rendszert keresel hozzá, amin keresztül automatizálható az elektronikus adatszolgáltatás? A CMO-nál célunk, hogy megtaláljuk a számodra legideálisabb konstrukciót, ezért ha kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségek egyikén!