Ügyfélszolgálat:
H-P 9-16h
szechenyi_logo_mobile

Bankkártya terminál - tények és tévhitek

POS terminál tények és tévhitek

2021. 10. 22.

Olvasási idő: 2:16 perc

Bankkártya terminál tények és tévhitek

Sok vállalkozó még mindig ódzkodik a bankkártyás fizetés biztosításától vásárlói számára, mert úgy gondolja vagy hallotta korábban, hogy a kártyás fizetés sokba kerül, mert magas jutalékot vesznek le a bankok a kifizetések után. Nézzük meg, hogy ez tényleg így van-e? Cikkünkben körbejárjuk, milyen költségekkel jár egy bankkártya terminál vállalkozásunknak.

A kötelezettség - Jó tudni!

  1. január 1-től minden online pénztárgépet használó kereskedőnek, szolgáltatónak kötelező az elektronikus fizetés lehetőségét biztosítani a vásárlóknak, a 2020. évi LXXVI. törvény 38. § szerint.

Bankkártya terminál költségek

A terminál telepítése után a hibaelhárítást és a készülék karbantartását a legtöbb szolgáltató ingyen végzi, így ezzel nem kell a későbbiekben extra költségként számolnunk. Az üzembe helyezés és szerződéskötés járhat egyszeri díjjal, ez megközelítőleg 8-10.000 forintot jelent. A következő felmerülő költségünk a terminál bérleti díja (amennyiben POS terminálunkat béreljük és nem vásároltuk), mely mindössze néhány ezer forint/ hó - attól függően - hogy milyen technikai elvárásaink vannak. Az utolsó felmerülő költségtétel pedig a kártyahasználatok utáni banki jutalék, ennek pontos értéke a kártya típusától függ, de nagyságrendileg a fizetett összeg 1,5-1,8 százaléka.

Azonnali fizetési rendszer

A legújabb technológiáknak köszönhetően a vásárlóknak már nem kell kiadnia a kezéből bankkártyáját, 15.000 forintos összeg alatt pedig a PIN-kód bepötyögésére sincs szükség, így a pandémia idején a kártyás fizetés igénye megugrott a vevők részéről. Ezért - akkor is ha nem vagy kötelezett az elektronikus fizetés biztosítására - érdemes élni a lehetőséggel, biztosítani az ügyfelek számára, mert extra bevételre tehetsz szert ha vásárlóid biztonságban érzik magukat a pandémia alatt. Sőt, ma már softPOS bankkártya terminállá is “alakíthatjuk” mobilunkat egy applikáció letöltésével az érintésmentes fizetéshez! Ez kényelmes és költséghatékony megoldás, is egyben, miközben sokkal mobilabb is vagy ha a vállalkozásod éppen ezt kívánja meg.

A bankkártya terminál előnyei a készpénzzel szemben

A pozitív ügyfélélmény mellett hangsúlyozandó előny: a gyorsaság, hiszen egy rövid kártya érintés és kész is a fizetés. Ez szolgáltatóként is percekben mérhető idő megspórálását jelenti egy-egy munkanap végén. Emellett spórolhatunk a készpénzkezelés költségén is, egy idő után kevesebb váltót kell biztosítani üzletünkben. De a készpénz logisztika sem okoz majd akkora gondot, mint korábban, például nem kell olyan sűrűn a számlánkra befizetni a forgalmunkat az elvégzendő céges utalásokhoz. A helyfüggetlenség is az előnyök oldalát erősíti, korábban sokszor kényelmetlenséget okozott például egy étteremben, amikor a vendég kártyával szeretett volna fizetni, hiszen ilyenkor udvariasan meg kellett kérni őt, hogy fáradjon a pulthoz, mert ott elérhető csak a terminál. A jó hír, hogy ez a jelenet már a múlté, hiszen a legtöbb készülék már hordozható, vezeték nélküli. Mivel ügyfeleinknek nem kell annyi készpénzt maguknál tartaniuk, így a biztonság szempontjából is a bankkártyás fizetés vezet, hiszen, ha illetéktelenek kezébe kerül egy bankkártya, akkor is csak kis összegű vásárlást tudnak azzal végrehajtani a PIN-kód ismerete nélkül minden fizetéshez generál neked egy QR kódot melyet a vásárló telefonjával beolvasva tud fizetni a saját banki applikációján keresztül. Óriási előnye, hogy a kereskedő azaz Te akár 50% -ot is megspórolhat a tranzakciós díjon. Az A920 típusú terminálon. melyet a CMO is forgalmaz nemcsak egy egyszerű bankkártya terminál, de számlázhatsz is rögtön saját CMO online számlázónk segítségével a készüléken, sőt ugyanezen eszközön ki is tudod nyomtatni azt. Egy másik kiemelkedő előnye ennek a POS terminálnak, hogy használható rajta a QR kódos fizetés is ahol a CMO applikációja

Elektronikus fizetés - aki kimarad, lemarad

Nem véletlen, hogy az elmúlt tíz évben megkétszereződött a bankkártyát elfogadó üzletek száma, az érintéses fizetési lehetőséggel pedig népszerűbbé, egyszerűbbé és kényelmesebbé vált a folyamat, hiszen már okos telefon és -óra is tud bankkártyaként funkcionálni, így még a táskában sem kell a pénztárca után kutakodni vásárlónknak. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a vásárlók igénye a lehető legegyszerűbb leggyorsabb, szinte már észrevehetetlen vásárlói élménye fele mozog minden szolgáltatás terén, miért lenne ez alól kivétel a bankkártya terminál.

Ne feledjük, minden jelenlegi tendencia szerint az elektronikus fizetésé a jövő! - mi a CMO-nál ebben hiszünk.