2024. 04. 15.
Olvasási idő: 4:02 perc
A vendéglátóipar nagyjai számára már tavaly megkezdődött a kötelező adatszolgáltatás az NTAK számára, amit 2023 július elsejétől tettek kötelezővé minden olyan cég számára, akiknél a 2022-es nettó árbevétel meghaladta a 100 millió forintot. Érdemes tisztázni mi vonatkozik azokra, akik más kategóriába esnek, hiszen számukra 2024 lett a váltás éve. Cikkünkben olyan NTAK információk gyűjteményét olvashatod, ami a kisebb vendéglátóhelyek számára hasznos lehet az adatszolgáltatáshoz.
1. Regisztrálj az NTAK rendszerbe és szerezz be minden szükséges eszközt
Kezdő vendéglátóipari vállalkozások számára első és elengedhetetlen lépés az NTAK rendszerbe való regisztráció, hiszen akár sor kerül adatszolgáltatásra, akár nem, ez kötelező mindenki számára. Ehhez a céges dokumentumokra, a saját kapcsolattartási adataidra, működési engedélyedre és ügyfélkapu azonosítódra lesz szükséged.
Erre azért lesz szükséged, hogy a szolgáltatott anonim statisztikai adatokhoz hozzáférjen a NAV, a KSH és a területileg illetékes önkormányzat. Az adatok segítségével sokkal pontosabb kutatás és fejlesztés történhet a vendéglátóipar területén, illetve maga a felhasználó számára is nagy segítség lehet a vállalkozásfejlesztésben. A napra lebontott adatok összegzésével és visszakereshetőségével sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet reagálni a piaci igényekre, és ezáltal optimalizálni a tevékenységeket.
A hatályos NTAK információk alapján a Magyarországon működő vendéglátó egységek üzemeltetői számára kötelező a regisztráció, legyen az a tulajdonos vagy a bérlő.
Az adatszolgáltatáshoz szükség lesz megfelelő eszközökre, amelyek egyrészt futtatni képesek az NTAK szoftvert, másrészt segítséget nyújtanak a vállalkozás más területein is, például egy POS terminál. Ezek a kézbeillő kis szerkezetek helytakarékosak, számos más szoftverrel is bővíthetők (mint az ePénztárgép applikáció vagy a SMART kereskedelmi funkció), illetve többféle kártyás fizetési módot is lehetővé tesznek (SZÉP kártya, egészségpénztár kártya).
A CMO ingyenes vendéglátó szoftvere direkt úgy lett kialakítva, hogy egyszerű kezelhetőséget és automatikus adatküldést tegyen lehetővé, így mindössze néhány gombnyomással letudhatod a napi zárást, és az eseményvezérelt adatcsomagokat sem kell duplán dokumentálnod. A rendszer alapját jelentő ePénztárgép applikáció lehetővé teszi a cikkalapú értékesítést, illetve ha például bővül a vállalkozásod és újabb pénztárgépeket szereznél be, azokat könnyedén rákötheted a már meglévő rendszerre. Amennyiben már rendelkezel olyan eszközzel, amelyen futtatni tudod az ePénztárgép appot, úgy akár ingyenesen is hozzáférhetsz az alkalmazáshoz.
2. Kötelező adatot szolgáltatnod, ha nettó árbevételed 12-100 millió forint közé esett 2022-ben
Az elmúlt évben figyelted az NTAK információk egyvelegét, követted a híreket és változtatásokat, és végül eljött annak is az ideje, hogy vállalkozásodnak kötelező adatot szolgáltatnia. Amennyiben 2022-ben meghaladta céged az éves nettó 12 millió forintot, de nem érte el a 100 milliót, úgy január elsejétől már számodra is kötelező az NTAK adatszolgáltatás.
Amennyiben már találtál kézenfekvő szoftvert és használod valamely szolgáltató rendszerét, már bizonyára gyakorlott vagy adatszolgáltatás terén. Gondold végig, hogy a jelenlegi konstrukció mennyire nyújt kézenfekvő megoldásokat vállalkozásod számára, illetve hogy mik a távlati tervek, hiszen ha például bővülés előtt állsz, érdemes olyan eszközarzenált beszerezned, amelyek támogatják a vendéglátó szoftvert és könnyedén variálható hardveresen is.
A CMO komplett kereskedelmi rendszere hardveresen és szoftveresen is kompatibilis, így kedvedre módosíthatod attól függően, hogy éppen mire van szükséged. Fókuszba helyezve a készpénzmentes fizetés lehető legtöbb fajtáját, szerezz be online pénztárgéped mellé POS vagy SoftPOS terminált, amelyekkel lehetőséged nyílik a SZÉP kártyás, egészségpénztár kártyás, vagy QR kódos fizettetésre.
Az ePénztárgép appban könnyedén kezelheted a készletedet valós időben, ingyenesen letöltheted, és akár cikkelemes értékesítésre is használhatod. Annak érdekében, hogy nagyobb betekintést kapj az NTAK információk világába, érdemes átböngészni a különböző csomagajánlatok és konstrukciókat, amelyek bérlésre és vásárlásra is egyaránt kínálnak megoldásokat.
Abban a helyzetben, ha vállalkozásod nemrég nyitotta meg a kapuit és még nincs egy teljes lezárt üzleti éved, a hivatalos NTAK információk böngészését ajánljuk, illetve regisztrációt a rendszerbe, hiszen ez minden vendéglátós számára kötelező. Amint lesz egy teljes lezárt éved, a nettó bevétel alapján elválik majd, hogy szükséged lesz-e adatszolgáltatásra, ez esetben már ismerkedhetsz is ingyenes NTAK szoftverünkkel.
3. Felelj meg 100%-osan az NTAK és NAV kötelezettségeidnek
Nem kell többé azon aggódnod, hogy vajon mindent jól csináltál-e, hiszen az ingyenes vendéglátó szoftverünk segítségével minden adatküldés automatikusan történhet. Beállítása körülbelül 15 percet vesz igénybe, amelyhez az útmutatót ide kattintva találod. A rendszerigénye android 9 vagy ennél nagyobb verziószám, telepítheted a POS terminál mellett tabletre és telefonra is, illetve ne felejts el CMO fiókot regisztrálni az NTAK beüzemeléséhez.
Az ePénztárgép alkalmazást telepítheted saját androidos rendszeredre is, vagy kérd csomagban, és biztosítjuk számodra az eszközt, amelyen gond nélkül futtathatod. Az NTAK POS Free konstrukcióját hűségidő nélkül választhatod vállalkozásod számára, amelyben
PAX A920 Pro bankkártya terminált találsz. Ez a POS terminál kiválóan szolgál majd a készpénzmentes fizetések során, SZÉP kártyát is elfogad, illetve bankfüggetlenül üzemel.
Az NTAK vendéglátó adatszolgáltatás teljes mértékben lefedi a törvényi kötelezettségekben leírtakat. Egyszerű és gyors kategória alapú értékesítést tesz lehetővé, valamint a SMART kereskedelmi funkció bővítéssel cikkalapú értékesítést is választhatod, ha ez jobban illik céged profiljához. Kövesd nyomon valós időben leltáradat és lásd át vállalkozásod hogyan teljesít a rögzített statisztikai adatoknak köszönhetően.
Egészítsd ki meglévő rendszered bluetooth-on keresztül egy adóügyi nyomtatóval, és máris teljes értékű online pénztárgépként használhatod a rendszert. A CMO rugalmas konstrukciói között mini adóügyi nyomtatóval ellátott csomagot is találsz, az NTAK Bee kifejezetten erre a célra jött létre. Sokkal nagyobb rugalmasságot ad a kicsi és mobilis eszközöknek köszönhetően, így ha például több asztalnál kell egyszerre kiállítani nyugtát, akkor ez lesz a legkényelmesebb választás.
Ne feledkezzünk meg az asztali pénztárgépet is tartalmazó NTAK ECR csomagról sem, amelyben szintén megtalálod az előre feltöltött és használatra kész cikktörzset. Az pénztárgép kedvezményes áron lehet a tiéd, amire 12 hónap gyártói garanciát vállalunk. Természetesen az NTAK adatszolgáltatás alapját képezi az ajánlatnak, amelyet a gyors eladás és gyors nyugtakiállítás tesz még hatékonyabbá, így nem kell két helyen rögzítened az eladást. Miért jó ez? Mert időt és ezáltal pénzt spórolsz az egyszeri dokumentációt, valamint jelentősen lecsökkented a hibázás lehetőségét. Az éves NTAK előfizetést szintén kedvezményesen szerezheted be a csomaggal, és már meglévő androidos eszközeiddel is összekötheted az új rendszert. A beüzemelésben és szervizelésben segítő kezet nyújtunk, ha a későbbiekben szükséged van valamire vagy csupán kérdésed adódna, kérdezd nyugodtan ügyfélszolgálatunkat, nem hagyjuk magukra ügyfeleinket!
További NTAK információk érdekében kövesd hetente frissülő blogunkat, a legtesthezállóbb konstrukció kiválasztásához pedig bátran kérd a CMO szakértő kollégáinak segítségét telefonon vagy e-mailben.